انواع اتصالات پلی اتیلن

انواع اتصالات پلی اتیلن 
به منظور انتقال سیالاتی نظیر آب و ... بشر به کندن کانال ها و جوی ها اقدام نمود . با رشد نیازها ، انواع لوله جای کانالها را گرفت و به مرور انواع لوله با جنس های مختلف ، تولید گردید که هر یک در زمینه های مختلف کاربردهای گوناگونی دارد .
انواع لوله پلی اتیلن ، لوله های فلزی و گالوانیزه ، برای مصارف مختلفی همچون شبکه های آب آشامیدنی و فاضلاب شهری ، آبیاری کشاورزی ، شبکه های گازرسانی و زهکشی و ... تهیه و تولید گردیدند . 
به منظور ثابت ماندن طول لوله ها و سهولت در جابجایی مسیر لوله ها ، به خصوص لوله های پلی اتیلن در شبکه های آبیاری ، اتصالات پلی اتیلن در گونه های مختلفی طراحی و مورد استفاده قرار گرفت .
در یک دسته بندی کلی میتوان اتصالات پلی اتیلن را به بخشهای سه راه پلی اتیلن ، درپوش پلی اتیلن ، کمربند پلی اتیلن ، اتصال پلی اتیلن ، فلنج پلی اتیلن ، زانو پلی اتیلن ، انواع بست پلی اتیلن و ... تقسیم کرد .
بکاربردن اتصالات پلی اتیلن در مسیر لوله های آبیاری ، علاوه بر سهولت در جابجایی لوله ها در مسیرهای مختلف ، باعث افزایش راندمان آبیاری نیز می گردد .
در واقع کلیه خطوط لوله ، صرفنظر از جنس و کاربرد آنها در پروژه های مختلف ، نیاز به اتصالات پلی اتیلن دارند و این اتصالات با کاربردهای مختلف ، متفاوت خواهند بود .
ویژگیهای کلی اتصالات پلی اتیلن 
اتصالات پلی اتیلن به منظور اثر بخشی بهتر در جایگاهی که قرار دارند ، از ویژگیهای کلی که در زیر به آنها اشاره خواهد شد برخوردار می باشند .
مقاومت در برابر زنگ زدگی
مقاومت در برابر ارتعاشات و تکانه هایی نظر زلزله
مقاومت در برابر خوردگی توسط مواد شیمیایی
انعطاف پذیری و نصب آسان
مقاوم بودن در برابر فشار و ضربه و ترک خوردگی

کمربند پلی اتیلن

سه راه پلی اتیلن

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.