آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت یک عدد ازمهمترین مواد شیمیائی می باشد که معمولا در دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن به خط مش اسمز معکوس به خواسته از فی مابین بردن رسوبات ناشی از نمکهای جان دار در آب بکار می رود . این نمکها به مرور می تواند کلیه منافذ گیسو جود بر روی ممبرانهای دستگاه تصفیه آب را لبریز کرده و منجر گرفتگی آن ها شود . از این رو به کارگیری از یک رسوب زدا نظیر آنتی اسکالانت در کنار به کارگیری از هر جور دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن ، امری اجتناب ناپذیر می باشد .

به طور کلی در دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن ، به مقدار مشخصی ماده آنتی اسکالانت بر روی ممبران آب محل ورود دستگاه تصفیه آب ، تزریق می‌گردد . تاکید می شود که عدم بکار بردن آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب ، می تواند به مرور آسیب بدون طنز به ممبران دستگاه تصفیه آب و نهایتا کارایی دستگاه تصفیه آب یا این که این که این که آب شیرین کن شما وارد کند .

همچنین عدم به عمل گیری از آنتی اسکالانت بعث کاهش یافتن دبی خروچی آب و بالا رفتنTDS آب ، در دستگاه تصفیه آب می شود .

آنتی اسکالانت به علت وجود برخی از مواد در ساختار فیزیکیش ، باعث ساز ساخت اختلال در واکنشهایی که منجر به ایجاد رسوب می گردد ، گردیده و به بیانی دیگر بازدارنده از ایجاد رسوب در ممبران دستگاه تصفیه آب می گردد . به زبانی دیگر می توانایی ذکر کرد که موادتشکیل دهنده مو جود در آنتی اسکالانت ، سرعت واکنشهای قلیایی با یونهای فلزی جان دار در آب را کاهش داده که در غایت باعث می شود ، قابلیت و قابلیت و امکان تشکیل رسوب در قسمت ممبران دستگاه تصفیه آب در حین عبور آب به میزان چشمگیری تقلیل یابد .

میتوان اذعان کرد که کلیه نوع های دستگاه تصفیه آب که از فناوری غشایی به کارگیری می شود ، در معرض رسوب و گرفتگی منافذ جان دار بر روی غشاها می باشند که در این در بین دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس ، عمده در معرض این قضیه قرار دارد . لاذا مواکدا پیشنهاد می شود در کلیه نوع های دستگاه تصفیه آب و علی الخصوص دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس از آنتی اسکالانت به کارگیری شود .

این که چه اندازه آنتی اسکالانت به دستگاه تصفیه آب بیش تر شود به عواملی همچون گونه ممبران دستگاه تصفیه آب ، خط مش ارایش و قرار تصاحب کردن ممبرانها در دستگاه تصفیه آب ، اندازه آب و . . . داراست اما سفارش می‌شود میزان به کارگیری از آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب چیزی فی مابین 1 تا 6 پی پی ام باشد .

در چهره عدم به کارگیری از آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب مسایل و مشکلاتی از قبیل موارد فوق به وجود خواهد امد: میزان جریان آب عبوری از ممبران دستگاه تصفیه آب کاهش یافته همینطور کیفیت این آب نیز کم می شود .

فشار قضیه نیاز برای عبور آب و مصرف انرژی فزایش یافته که باعث به ارتقاء هزینه ها خواهد شد .

کریستالهای رسوبی نوک تیز می توانند منجر ساز پارگی غشای ممبران دستگاه تصفیه آب شود .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.