ظروف نشاء و اطلاعاتی مفید درباره آن

سال ها پیش، نشاءها در گلدان های سفالی، دانه های تورب یا این که گلدان های توربی ساخت می شدند .

خط مش کاشت هندوانه در گلدان توربی در بخش اعظم کشورها انجام می شود . امروزه اکثر بازه زمانی ها نشاءها در سینی های پلی استرینی یا این که پلاستیکی پرورش می یابند .

اکثر زمان ها این سینی ها دارای حجره هایی به شکل مخروط یا این که هرم معکوس میباشند که به سمت کف باریک می شود .

سینی هایی با حجره های ۱٫۵ اینچ معمولا دارای ۱۲۸ حجره در هر سینی بوده و سینی هایی با حجره های ۲٫۵ اینچ، تقریبا ۷۲ حجره در هر سینی دارند .

حجره های کوچک تر، هزینه ساخت و میزان نشاء را کاهش می دهند؛ اما از آنجا که نشاءهای حاصل از حجره کوچک، ترتیب ریشه ای بسیار کوچک تری دارد؛ بخش اعظمی از ارتباط ریشه – خاک در موقع کشیدن بهم می ریزد . حجره های کوچک همچین زودرسی و کیفیت نشاء را تغییر و تحول می دهد . از آنجا که سینی های نشاء، مجددا مورد استعمال قرار می گیرند؛ باید پس از هر بار مصرف تمیز شده تا از شیوع امراض دوری شود .

ظروف را می توان و توان با بخار یا این که محلول های بهداشتی ضد عفونی نمود .

خاک مطلوب برای کشت نشاء یک ادغام کشت برای انجام سه فعالیت زمینه به کار گیری قرار می گیرد : برای گیاه پشتیبانی ساخت می کند، آب و مواد غذایی را حفظ می نماید و به ریشه اجازه می دهد تا گازها مبادله شوند .

در گزینش یک ترکیب کشت، چگالی حجمی و پتانسیل تهویه مضاعف مسئله اهمیت قرار می گیرد .

با افزایش میزان ذرات مخلوط، ارتقاء میزان حجره سینی و در دست به دست آوردن ظریف روابط آب – خاک می بضاعت و توان تهویه ریشه را ارتقا اعطا کرد .

اضطراری می‌باشد که ترکیب کشت عاری از هر گونه تخم حشرات، دلیل ها بیماریزا، نماتدها و علف های هرز باشد .

اکثر اوقات ترکیب های کشت نشاء از پیش ضد عفونی خواهند شد .

اجزای مهم ادغام های پرورش، معمولا پیت موس اسفناگوم، پرلیت، ورمیکولیت و یک ادله مرطوب کننده میباشند .

دیگر اجزایی که ممکن می‌باشد وجود داشته باشند؛ شن شسته، پوست فرآوری شده درخت، کود گیاهی و دیگر ذرات جامد زنده را در بر می گیرد .

بخش اعظم وقت ها ادغام های تجاری نشاء بصورت دانه های ریزی در آمده اند تا لبریز کردن حجره های کوچک را تسهیل بخشیده و جوانه زنی بذر مطلوب باشد .

انتخاب شایسته ترین برهه هنگامی برای آب پاشی گیاهان مخلوطی را برای کشت گزینش نمایید که به نیکی زهکشی شود و تهویه کافی برای رویش برنده ریشه را آماده آورد . از خاک های مزرعه ای برای ارتقاء یا این که تصحیح مخلوط های ضدعفونی شده کشت به کارگیری نکنید .

این خاک ها معمولا زهکشی ضعیفی دارد و اکثر اوقات آلوده و کثیف به دست اندرکاران بیماریزا و تخم علف های هرز می باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.