کود زیستی چه میباشد

کود زیستی چه میباشد

همان گونه که می دانید , مصرف بیشتراز مقدار کودهای شیمیایی , اثرات زیانباری بر طبیعت به جای گذارده و سبب ساز به آلودگی های محیطی و زیستی فراوانی شده اند . علاوه بر این , مصرف کودهای شیمیایی بر سالم بشر و بقیه جانداران هم تاثیرات فراوانی گذارده است . کلیه این مورد ها , کارشناسان و متخصص ها این شاخه را بر آن داشت تا مبادرت به ایجاد و ساخت کودهایی کنند که تاثیران مخرب کمتری بر محیط زیست و انسانها بگذارد . این کودها که در اصطلاح به آن‌ها کود زیستی اطلاق می گردد علاوه بر تامین نیازهای خاک و گیاه , تاثیرات مثبتی بر محیط زیست هم داراست .

او‌لین جور کود زیستی نزدیک به یک قرن پیش ایجاد و استفاده شد و بعداز آن به ندرت , ایجاد و استفاده از گونه های کود زیستی گسترده خیس شوید .

انگیزه از بکار بردن کود زیستی در کشاورزی

وسیع ترین انگیزه از مصرف کود زیستی , تقویت خاک و باروری و حاصل خیز نمودن زمین می‌باشد . با مصرف کود زیستی و تامین نیازهای غذایی خاک و گیاه , بازده و سعی گیاه در رویش و حاصلخیزی بیشتر شده و سبب به ارتقا محصول و بالا رفتن کیفیت آن می گردد .

در واقع به خواسته محافظت منابع جانور در خاک و تامین تندرست اشخاص جامعه راه‌حل ای جز در پیش دریافت کردن روشهای کشاورزی زیستی بر طبق کشت و استفاده از کود زیستی باقی نمی ماند .

محصول آخرین حاصل از مصرف کودهای زیستی خیر فقط فاقد ما‌نده سموم می‌باشد بلکه از دید مزه و کیفیت هم دارنده برتری های فراوانی نسبت به بقیه کودها میباشد لذا امروزه مصرف تولیدات کشاورزی و غذایی اصل از کشاورزی طبیعی و کودهای زیستی هواداران متعددی در جامعه ها به دست اورده است .

مزیتهای استفاده از کود زیستی در خاک

• مصرف کود زیستی سبب ساز کاهش استفاده از کودهای شیمیایی شده که به مزیتهای عدم استفاده از کودهای شیمیایی در ابتدا اشاره شد .

• استفاده از گونه های کود زیستی منجر بالا رفتن میزان مواد غذایی جان دار در خاک شده که‌این مورد باعث رویش و باروری و حاصلخیزی خواهد شد .

• استفاده از گونه های کودهای زیستی تاثیر بسزایی در جلوگیری از فرسایش خاک خواهد داشت .

• با سود گیری از گوگرد جانور در کودهای زیستی , شوری خاک هم تصحیح می گردد .

• توان جذب مواد غذایی در گیاهان با استفاده از کود زیستی و طبیعی ارتقاء خواهد داشت .

تقسیم بندی کلی کودهای زیستی

در یک جور بندی کلی می توان کودهای زیستی را اینگونه مدل بندی نمود :

کود های زیستی جلبکی

کودهای زیستی قارچی

کودهای زیستی باکتریایی

میکروارگانیسم های اثرگذار

تولید انواع کارتن در طرح ها و رنگهای متنوع چاپ با کارتن پلاست

تولید انواع کارتن در طرح ها و رنگهای متنوع چاپ با کارتن پلاست

کارتن عبارت است از یک جعبه تو خالی که به منظور ایمنی درجابجایی و حمل کالاها از محل تولید به محل مصرف استفاده می شود و متناسب با اشیایی که داخل آن قرار می گیرد، شرایط انبار و نحوه حمل و نقل ، دارای ابعاد واشکال گوناگونی می باشد که عمومی ترین شکل آن مکعب یا مکعب مستطیل است.

کارتن پلاست دارای قابلیت مقاومت در برابر ضربه ، نور خورشید ، حرارت و رطوبت وده ها مزیت دیگر و از همه مهمتر قیمت مناسب ، بهترین جایگزین برای کارتن های مقوایی می باشد. جعبه های شیک با انواع چاپ همراه با تنوع رنگ ، بهترین گزینه برای بسته بندی محصولات به منظور عرضه در داخل کشور و همچنین صادرات آن به خارج از کشورمی باشد. از کارتن های پلاستیکی در مصارف زیادی حتی بدون نیاز به ضربه گیر های فومیزه استفاده می شود.

شرکت ها و موسسات معمولاً برای بسته بندی محصولات خود به کارتن های متفاوت ومتناسب با شکل واندازه کالاها نیازمند هستند یکی از نکات مهم در سفارش کارتن، دانستن روش صحیح اندازه گیری کارتن مورد نیاز است.

بدون استثناء همیشه سه بعد نشانگر اندازه جعبه کارتن است. این ابعاد عبارتند از طول، عرض و ارتفاع (البته به ارتفاع، عمق هم گفته می شود). این اندازه ها باید ابعاد داخلی جعبه باشند . طول ، بُعد بزرگتر درب جعبه است. عرض ، بُعد کوچکتر آن و ارتفاع یا عمق ، بعد عمود بر درب جعبه است

 

انواع کارتن پلاست 


مهمترین مزایای استفاده از ورق های کارتن پلاست در صنعت دام وطیور

مهمترین مزایای استفاده از ورق های کارتن پلاست در صنعت دام وطیور

 پلاست شیت مکمل پشم شیشه و فوم پلی اتیلن برای عایق گرما و سرما (به دلیل دوجداره بودن کارتن پلاست)

 نصب و پوشش سقف با کارتن پلاست سریع و آسانتر خواهد بود

 قابلیت شستشوی ورق های کارتن پلاست با مواد شوینده بشکل دستی یا توسط موتورهای کارواش باعث حفظ تمیزی ظاهری محیط میشود

 استفاده از کارتن پلاست علاوه بر زیبایی ظاهری که دارد باعث بهره جستن از انعکاس نور در جهت روشنایی بیشترمیشود

 پلاست شیت از لانه سازی پرندگان مانند کبوتر و... درزیر سقف و آلوده کردن محیط جلوگیری می کند

 پلاست شیت ازریزش پشم شیشه ازسقف کاملا جلوگیری می کند

 تائید شدن محصول کارتن پلاست توسط سازمان های بهداشتی و بهینه سازی مصرف سوخت

 

کیفیت بالاتر محصول تولید شده به همراه هزینه کمتر محصول تولید شده


کارتن پلاست