اطلاعاتی جامع درباره کود

 کود هرگونه مواد ارگانیک یا این که غیرعادی که عموماً بخاطر مواد مفیدی که در آن موجود هست در کشاورزی برای تقویت خاک مزرعه از آن استفاده می نمایند . برای آنکه خاک از نظر مواد غذایی گوناگون مبتلا نبود نباشد استفاده از کود دوچندان موثر خواهد بود .

کود کمپوست

این کود که از پسماندهای خانگی و غذایی ساخت می گردد یکی‌از عالی‌ترین کودها برای مصارف کشاورزی به شمار می رود که تولیدکنندگان گل و گیاه هم قابلیت و امکان استفاده از این کود را هم دارا هستند . منیزیوم و فسفات جانور در‌این کود منجر آبرفتی شدن خاک‌های کشاورزی و جذب پر سرعت خیس مواد مفید باطن خاک می گردد .

کود حیوانی

چهره‌ای از فضولات اسب که به‌عنوان کود حیوانی از آن استفاده میگردد

کود حیوانی در حقیقت از فضولات حیوان‌ها تنظیم میشود که بیشتر از کودگوسفند و گاو و اسب یا این که مرغ تشکیل می شود . کود حیوانی به جهت دارا بودن حجم وسیعی از مود آلی و غذایی مانده که برای غنای خاک فراوان موءثر می باشد در حین مورخ همواره مورد دقت کشاورزان بوده است .


کود انسانی هم در جایگاه کودهای حیوانی به حساب می آید . در بعضا کشورها از مدفوع انسانی تحت عنوان کود در مزارع کشاورزی استفاده میشود .

کود شیمیایی

کودهای شیمیایی موادی میباشند که به طور شیمیایی ساخت شده که دارنده مواد مفید مایحتاج گیاه میباشند . کودهایی که دربردارنده باکتریهای ازتوبکتر یا این که آزوسپیریلیوم باشند درباروری خاک موثرند .

تاریخچه کود

ایجاد این جور کودها , در کشاورزی و ازدیاد ساخت محصول ها زراعی انقلابی را بوجود آورد . طی مرور زمان ساخت این کودها رو به فزونی نهاده و از آن جا که علاوه بر این‌که که‌این کودها منجر ازدیاد مال میگردد بایستی این را نیز در لحاظ داشت که , این کودها صدمات متعددی را به خاک , جان داران و اکوسیستم وارد می‌کنند .

گونه های کود

کود دارنده گونه های اکثری مختلفی است .

انواع کود

کود دارای انواع بسیاری زیادی می باشد که هر کدام دارای ویژگیهای مخصوص به خود می باشد  که در زیر به انواع آن اشاره خوهد شد.


کود زیستی

کود کمپوست

کود بیوفسفات گرانوله

کود شیمیایی

کود حیوانی

کود گیاهی

کود سبز

نانو کودهای کلاته


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.