انواع شمشاد زن

انواع شمشاد زن
شمشاد زن وسیله ای است که برای کوتاه و یکدست نمودن سطح شمشاد مورد استفاده قرار می گیرد .
شمشاد زن نیز مانند چمن زن ها به چهار گروه اصلی تقسیم میشوند :
شمشاد زن دستی ، شمشاد زن شارژی ، شمشاد زن برقی و شمشاد زن موتوری .
هر یک از انواع شمشاد زن یاد شده ، بسته به میزان و حجم مورد نیاز در کاربردهای مختلف قابل استفاده می باشد .
شمشاد زن دستی همانطور که از نامش پیداست وسیله ای مکانیکی میباشد که توسط نیروی مکانیکی اعمال شده توسط شخص ، عمل می نماید .
شمشاد زن های شارژی نیز همانطور که از اسم آن بر می آید ، قابل شارژ شدن می باشد و پس از شارژ شدن به میزان لازم و بدون هیچ کابل و اتصالی و بدون نیروی مکانیکی شخص، قابل استفاده می باشد .
در مقایسه با سایر انواع شمشاد زن ، شمشاد زن شارژی صدای کمتری داشته و اکثرا برای محیطهای کوچک همچون حیاط منازل و فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد .
نوع دیگر از انواع شمشاد زن ، شمشاد زن برقی می باشد که این نوع شمشاد زن توسط نیروی برق کار می کند و مانند شمشاد زن های شارژی برای مصارف شخصی در محیط ها و فضاهای کوچک و شمشادهای با متراژ کم مورد استفاده قرار می گیرد .
نوع دیگر شمشاد زن ها ، شمشاد زن موتوری میباشد که در بین انواع شمشاد زن ، این وسیله دارای قدرت بیشتری بوده و البته قیمت این شمشاد زن نیز نسبت به سایر انواع بالاتر می باشد .
نیروی محرکه شمشاد زن موتوری سوخت میباشد .
شمشاد زن موتوری با توجه به وجود موتور در این دستگاه از صدای بیشتری برخوردار بوده ولی از نظر کارایی این نوع شمشاد زن در رده محصولات حرفه ای بوده که برای محیطها و فضاهای با حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرد .

چمن‌ زن

چمن‌ زن
چمن زن وسیله ای متشکل از یک یا چند تیغه گردان بوده که به منظور برش و قطع سطح چمن با ارتفاع مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد .
قدرت تیغه ها در چمن زن قابل تنظیم بصورت دستی می باشد و با راندن چمن زن به سمت جلو تیغه های مکانیکی دستگاه چمن زن عمل میکنند .
در برخی از انواع چمن زن یک موتور احتراقی یا الکتریکی برای چرخاندن تیغه های چمن زن بکار می رود و در برخی از انواع چمن زن ، علاوه بر عملیات چمن زنی ، کارهایی نظیر کوددهی و جمع آوری ضایعات نیز توسط چمن زن انجام میگردد.
به طور کلی دو نوع تیغه در چمن زن استفاده می شو د . به عبارت دیگر بسته به نوع تیغه به کار رفته در دستگاه چمن زن میتوان چمن زن ها را به دو دسته چمن زن سیلندری و چمن زن روتاری تقسیم نمود.
در یک تقسیم بندی دیگر ، چمن زن ها به چهار گروه کلی چمن زن دستی ، چمن زن تراکتوری ، چمن زن برقی و شارژی و چمن زن موتوی یا گیربکسی ، تقسیم می شوند .
چمن زن تراکتوری :
چمن زن تراکتوری ، بهترین نوع چمن زن بوده که دارای قابلیت و امکانات زیادی می باشد و این نوع چمن زن دارای یک موتور محرک بسیار قوی بنزینی به همراه چهار چرخ متحرک و تیغه های قوی می باشد .
چمن زن دستی :
میتوان گفت ابتدایی ترین نسل چمن زن ، چمن زن دستی می باشد که ساختار و عملکرد این نوع چمن زن به صورت دستی و هلی و به وسیله نیروی انسانی می باشد .
چمن زن برقی - شارژی :
اصولا این نوع از چمن زن که با برق و یا بصورت شارژی عمل میکند ، برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .
چمن زن موتوری-گیربکسی :
چمن زن موتوری در محیطها و فضای سبز گسترده که عملیات چمن زنی نیاز به میزان جابجایی و قدرت موتور بالایی دارد ، مورد استفاده قرار می گیرد .

پرده هوا چیست

پرده هوا به جریانی از هوا اطلاق می شود که توسط آن هوای سرد و گرم از یکدیگر تفکیک می شوند .به طور معمول پرده هوا که کاربردهای مختلفی نیز دارد ، در بالای دربها نصب می شود .
دستگاه پرده هوا مجهز به یک فن قدرتمند در قسمت بالا یا سقف و یک مکنده قوی در قسمت کف دستگاه می باشد که توسط این فن و مکنده ، جریان هوای فشرده از قسمت فوقانی به قسمت تحتانی دمیده می شود.
کاربردهای پرده هوا
با استفاده از جریان هوای شدید خارج شده از پرده هوا به هنگام باز شدن درب ، دو فضای داخل و خارج از یکدیگر جدا شده و مانع از ورود حشرات و گرد و غبار به داخل می گردد ، بنابراین دستگاه پرده هوا علاوه بر تمیز نگهداشتن محیط ، در افزایش راندمان سیستمهای تهویه و کاهش هزینه های انرژی بی تاثیر نخواهد بود.
در واقع یکی از بارزترین مزایای استفاده از دستگاه پرده هوا جلوگیری از هدر رفتن انرژی و کاهش هزینه ها می باشد.
پرده هوا در افزایش سطح بهداشت محیط نیز تاثیر گذار خواهد بود چرا که با دمش جریان پر فشار به خارج ، مانع از ورود گرد و غبار و حشرات می گردد.
یکی دیگر از مزایای پرده هوا ، فضای بسیار کمی که اشغال می کند میباشد که نوع تجاری این وسیله بسیار کم حجم تر و زیباتر از انواع صنعتی ان می باشد .
انواع صنعتی پرده هوا ، قابلیت ساخت در ابعاد مورد نظر را دارد که این موضوع یکی از برتریهای پرده هوا صنعتی نسبت به انواع تجاری آن می باشد .
پرده هوا باید در قسمتی از ورودی نصب شود که امکان ورود و نشت رطوبت و آب به آن محیط وجود نداشته باشد . توصیه می شود برای تمیز کردن پرده هوا از مواد شیمیایی نظیر بنزین و ... استفاده نگردد.
پرده هوا هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی قابل نصب می باشد که چنانچه پرده هوا را به صورت افی نصب نمودید باید در دو سمت محیط و یا دی بالا و پایین نصب گردد و در صورت نصب پرده هوا به صورت عمودی باید در یک سمت نصب شود.