کوکوپیت

کوکوپیت
کوکوپیت نوعی کمپوست است که از الیاف دور میوه نارگیل یا الیاف تنه درخت نارگیل درست می شود.کوکوپیت ویژگیهایی دارد که باعث جذب و نگهداری رطوبت در خاک می شود و به علت وجود همین خاصیت ، از کوکوپیت به وفور در باغبانی استفاده می شود .
به طور کلی اصلی ترین کشورهای صادر کننده کوکوپیت ، سریلانکا و هندوستان و اکثر کشورهای جنوب شرق آسیا می باشند.
عموما کوکوپیت به صورت قالبی و البته قالبهای فشرده تولید می شود و در مقصد نهایی با اضافه کردن اب به کوکوپیت آن را تبدیل به پودر کرده و آماده استفاده می نمایند.
برخی از مزایای کوکوپیت نسبت به موارد مشابه
1- تخلخل هوایی عالی
کوکوپیت حتی در زمانی که پر از آب شده باشد ، دارای تخلخل هوایی بسیار خوبی می باشد که باعث افزایش رویش ریشه، گل و میوه در گیاهان می شود.
2- نگهداری و جذب بسیار خوب آب
میزان جذب و نگهداری آب قالبهای کوکوپیت فشرده 7 تا 10 لیتر آب می باشد و در مقایسه با پیت ماس ، میزان بیشتری آب در خود نگه میدارد . همچنین سرعت رشد گیاه با استفاده از کوکوپیت در مقایسه با پیت ماس بسیار بالاتر می باشد.
3- ماندگاری بالای کوکوپیت
کوکوپیت برخلاف سایر محصولات مشابه دیرتر از بین میرود و به علت دارا بودن الیاف چوبی شکل در محیط های کشت ، مدت زمان طولانی تر باقی می ماند .
الیاف کوکوپیت در خاک به مدت چهار تا پنج سال باقی مانده و از تراکم و فشردگی ذرات خاک جلوگیری کرده و محل مناسبی را برای رشد و توسعه ریشه فراهم می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.