نقش علف کش در از بین رفتن علفهای هرز

در اصطلاح ، لفظ علف کش به ماده ای گفته می شود که در از بین بردن علفهای هرز موثر است و به همین منظور استفاده می شود.

انتخاب علف کش ، به نوع علف هرز نیز بستگی دارد . در برخی موارد برای از بین بردن علف هرز لازم است که علف کش بر روی گیاه و در پاره ای موارد بر روی خاک یا همراه با آب آبیاری به گیاه خورانده شود.

سالانه مقادیر زیادی از علف کش ها در سراسر جهان به کار برده می شود و این ماده شیمیایی مانندسایر مواد شیمیایی میتواند آثار زیانباری در طبیعت به جای گذارد. گاهی با استفاده مکرر از علف کش ها ، خصوصیات خاک منطقه ، دچار تغییرات شده و حتی استفاده از علف کش میتواند بر حیات وحش و زندگی جانوری ان منطقه نیز تاثیر بگذارد.

در رباطه با علف کش ها ، دسته بندی های گوناگونی وجود دارد که ما تنها به یک دسته بندی کلی از ان اشاره میکنیم. میتوان علف کش ها را اینگونه دسته بندی کرد:

علف کش هایی که برای نوع خاصی از علفهای هرز بکار می روند.

علف کش هایی که برای از بین بردن تمامی انواع علف هرز استفاده می شوند.

مدت زمان ماندگاری علف کش ها در خاکهای مختلف و بسته به نوع علف کش متفاوت است. برخی از انواع علف کش حتی طی چندین دوره کشت نیز از خاک حذف نشده و متاسفانه آثار مخرب آنها تا مدتها در خاک باقی می ماند.

زمان مصرف علف کش ها نیز بسته به نوع کشت متفاوت می باشد . برخی از علف کش ها در قبل از کاشت به خاک اضافه می شوند و برخی دیگر از انواع علف کش پس از کاشت گیاه و قبل از سبز شدن به ان اضافه میشوند.


علف کش

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.