معرفی نوار تیپ پلاک دار

معرفی نوار تیپ پلاک دار 
در نوار تیپ پلاک دار آب بصورت یکنواخت و به شکل قطره و یا جریان های بسیار باریک در سطح خاک توزیع می گردد .
فشار آب توسط مسیرهای مارپیچ موجود در نوار آبیاری پلاک دار ، تنظیم شده و سبب خروج و توزیع یکنواخت و یکدست آب در سطح خاک می گردد .
اطلاعاتی درباره نوار تیپ پلاک دار 
در مقایسه با سایر انواع نوار تیپ ، نوار تیپ پلاک دار بصورت یکدست تر و یکنواخت تر عملیات آبیاری را انجام می دهد .یکنواختی آبیاری توسط نوار تیپ پلاک دار باعث شده که همواره سطح خاک از رطوبت کافی برخوردار باشد و این موضوع سبب رشد سریع تر گیاه و ممانعت از خفگی آن می شود .
ضریب یکنواختی توزیع آب در سطح خاک در نوار تیپ های پلاک دار ، بیش از 95 درصد می باشد .
در واقع سیستم آبیاری مجهز به نوار تیپ پلاک دار ، با تسریع رشد گیاه و کاستن میزان تنشهای موجود در خاک ، باعث افزایش باروری و بالا بردن راندمان کشاورزی می گردد .
اگر چه ممکن است به خاطر قیمت نوار تیپ پلاکدار ، هزینه های سیستم آبیاری افزایش یابد ، اما از طرفی با کاهش مصرف آب در این نوع از نوار آبیاری ، افزایش هزینه ها جبران شده و باعث افزایش سود کشاورزان می گردد .
استفاده از نوار آبیاری پلاک دار برای محصولاتی همچون ذرت ، گندم ، چغندر و ... توصیه می گردد .در حال حاضر نوار تیپ پلاک دار با فواصل 10 ، 15 ، 20 و 30 سانت تولید و در بازار موجود می باشد .
مزیتهای استفاده از نوار تیپ پلاک دار
- در نوار آبیاری پلاک دار دبی آب در طول مسیر یکسان بوده و میزان آبدهی از پلاک اول تا آخر ، یکسان بوده و در صورت اختلاف ، این میزان بسیار نا چیز می باشد .
- همانطور که اشاره شد ، با استفاده از نوار تیپ پلاک دار میزان عملکرد محصولات افزایش یافته و سبب ارتقای راندمان زراعت می گردد .
- توزیع یکنواخت آبدهی و رطوبت یکنواخت و دایمی سطح خاک یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع نوار تیپ می باشد .
- نوار تیپ پلاک دار در زمینهای مسطح و غیر مسطح قابل استفاده می باشد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.